Aturan perabot dlm bilik

Anda pasti pernah melawat rumah-rumah contoh pemaju perumahan yang direka dengan kesan khas lampu dan perabot. Sekali pandang terus terpikat untuk membeli rumah tersebut. Jadi kenapa tidak anda cuba untuk membina dan menghiasi bilik idaman? lebih-lebih lagi tempat yang terbaik untuk kita mulakan adalah bilik sendiri.

Dengan imaginasi dan teknik susunan yang betul pasti anda juga mampu bersaing dengan pereka dalaman yang profesional.
Sebelum memulakan atur susunan pastikan dahulu dimana pandangan utama didalam bilik tidur. Adakah perhiasan dinding atau almari anda? selepas itu pastikan sudut yang terbaik untuk katil diikuti pula perabot-perabot lain. Jika berani, anda juga boleh meletakkan katil anda di buju bilik untuk mencipta kelainan.


Letakkan lampu dikedua-dua belah sisi katil untuk mengimbangi ruang dan pandangan. tidak lupa tempat aksesori tambahan seperti gelas minuman, buku ataupun jam loceng.
Cuba letakkan satu kerusi malas berbentuk S di depan ruang kaki katil anda untuk mencipta ruang tambahan atau tempat duduk.
Sentiasa pastikan bilik anda harus mempunyai cermin bagi menampakkan satu titik kemewahan dengan meletakkan cermin bersaiz penuh di tempat menghias diri.
Untuk menampakkan kelainan dibilik anda, dapatkan perabot yang menyerlahkan kretiviti dan punyai reka bentuk unik dan jenis yang berbeza

0 comments:

Post a Comment

Followers

Powered by Blogger.